Egiptuse safari 26.november-03.detsember 2017

Egiptuse safari 26.november-03.detsember 2017

PORT GHALIB – BROTHERS – DAEDALUS REEF – MARSA ALAM – SALEM EXPRESS – ABU NUHAS RIFF – HURGHADA
Safari 26.november-03.detsember 2017

Safaril kohtate kindlasti vasarhaid ja longimanust, hea õnne korral dugongi.
Novembrikuine puhkus ja akude laadimine luksuslikus Punase mere laevas GALAXY. http://www.dive-safari.net/ru/bots/luxury/galaxy/

Safari kirjeldus:

Pärast maandumist ja viisade vormistamist võivad soovijad külastada kohalikku taxfree poodi, kuna laevas on õlu olemas siis võib varusid täiendada pisut kangema kraamiga kui vajadust on.
Pärast poe peatust alustame sõitu (2,5 t) Port Ghalibi sadamasse ja majutume laeva. Lühikese bussisõidu ajal tutvustab meie sukeldumisgiid Inna meile eeloleva puhkuse kava ja laeva ning esimese päeva sukeldumiskava.

Sukeldumisi on päevas 2-3, võimalusel teeme ka öösukeldumised.

Marsruudile jäävad:
MARSA ALAM
Selles piirkonnas sukeldudes on võimalik kohata delfiine, vahest kui väga veab siis ka dugongi, rohekilpkonni ja valgetipp haisid. Lisaks on muidugi nagu peaaegu kõikjal Punases meres kaunid korallid ja värvilised kalad.

THE BROTHERS ISLAND
Brothers Islands (Araabia keeles El Akawein) on kaks väikest eraldi asetsevat väikest saart, mis paiknevad 67 km kaugusel kaldast, El Quseirķst idas ja Safagast kagus. Väiksema saare pindala on 0,1 ruutkilomeetrit ja suuremal 0,3 ruutkilomeetrit. Saared asuvad teineteisest vaid 1 km kaugusel. Mõlemal saarel kokku on rohkem kui 12 erinevat sukeldumiskohta. Järsud vertikaalsed seinad on kaetud korallidega – pehmed korallid, suured gorgooniad, mustad korallid ja kogu see piirkond on väga rikas kalade poolest. Seal on võimalik kohata erinevaid suuri avaveekalu, nagu näiteks makrellid (carangidae) ja riffahvenlased (lutjandiae), merikilpkonnad, pikkade uimedega valgetipp ookeani haid (carcharhinus longimanus), hallid riffihaid ja sügaval seinte ääres võib ringi ujumas näha vasarhaisid.

BIG BROTHER
Saare loodeosas on merepõhjas mõned laevavrakid. Itaalia laev Aida II (nimetatakse ka Railway Wreck’iks), mille pardal oli sõjaväesalk, sõitis aastal 1957 öösel Big Brotheri otsa. Tegemist on suhteliselt suure vrakiga, mille pealisehitus on puutumatu ja tänaseni väga heas korras. Madalaim ots on 15 meetri sügavusel ja sügavaim 45 meetri sügavusel. Vrakk on korallidega kaetud ja on täis elu. Teine vrakk, Numidia, paikneb saare põhjapoolseimas otsas. Seal on sageli otse vraki kohal väga tugev hoovus. Vraki madalaim ots asub 8 meetri sügavusel järsaku kohal, vrakk on peaaegu vertikaalses asendis ja on kaetud erinevate pehmete korallidega kuni 55 meetri sügavuseni. Vraki ahter ulatub kuni 80 meetri sügavuseni.

Saare kaguosas on väga ilusad, uhked seinad mis on täis erinevat mereelu. Seal on kahtlemata Punase mere ilusaimad sukeldumiskohad – pehmete korallidega kaetud järsk sein, mis kukub kuni 40 meetri sügavuseni, kust algab väike platoo. Platoo servast kukub sein edasi veelgi sügavamele. Suurepärane sukeldumiskoht, kus võib hea õnne korral kohata vasarhaid, valgetipp ookeani haid, suuri kivikohasid (groupers) jne.

DAEDALUS REEF
Daedalus või Abu el Kizal on väike ringikujuline reef otse keset Punast merd. Rifff ise on vaid 500m lai ja asub ta Egiptuse ning Saudi – Araabia vahel. See sukeldumispaik peidab endas sügavad sinised seinad koos väikeste platoodega 30 ja 40 m vahel. Riffi kauge asukoht ning tugevad hoovused muudavad paiga sedavõrd eksklusiivseks, et rohkete kalaliikide ja ilusa koralli olemasolu on garanteeritud. Riffi ida külg on tuntud oma väikeste tunnelite, koobaste ja läbiujumiste poolest, lääne küljel seevastu ootavad meid värvilised kalad ja segunenud ilusa pehme koralliga. Riffi tuntuim külg ehk ida sein tutvustab meile kõiki Punase mere suuremaid isendeid. Aegade jooksul on seal sukeldujad silmanud tuunikala, barrakuudat, vasarhaid, hallhaid, longimanust ja isegi vaalhaid.

SALEM EXPRESS
Salem Express´i vrakk on väga eriline sukeldumiskoht Punases meres. Salem Express on endine 100m pikkune auto praam. Ta viimane reis toimus 17. detsember 1991, kui ta uppus keset ööd.
Ta sõitis vastu HYNDMAN Reef ja uppus väga kiiresti, ametlikult on hukkunute arvuks märgitud 470 reisijat, kuid number peaks olema tegelikkuses suurem, umbes 1000. Ainult 180 reisijat pääses, mistõttu on see üks suuremaid mere tragöödiaid.
Paljud inimesed ei taha sukelduda sellele vrakile, kuna see on haud ja seda ei tohiks häirida. Kui soovite sukelduda Salem Expressi vrakile, siis väga lugupidavalt, mitte midagi puutudes. Praegugi veel on palju isiklikke esemeid üle kogu vraki laiali ja nad peaksid sinna ka jääma. Vrakki sisenemine on keelatud, kuna see on mere haud. Pärast tragöödiat toodi Egiptuse mereväe poolt kõik surnukehad laevast välja.
Salem Express lebab üsna madalal. Vrakk algab 12m ja põhi on 30m sügavusel. See on suur vrakk ja peab vähemalt 2 korda sukelduma, et kogu laeva vaadata.
Isegi pärast rohkem kui kaht aastakümmet vees, on vrakil veel vähe faunat. Natuke kasvab koralli.

ABU NUHAS RIFF
Shadwani kanalis, Shadwani Saare põhjarannikul, (Egiptuse Punase Mere suurim saar), Hurghada’st põhjas, asub Abu Nuhas’e riff. See veealune riff on mööduvatele laevadele toonud hulgaliselt halba õnne. Seal on 5 kaubalaeva vrakid, mis sobivad eriti hästi neile, kes armastavad vrakkidel sukeldumist.
Giannis D, 100m pikkune kaubalaev, sõitis täiel kiirusel Abu Nuha’se riffile 19.04.1983. Laev, mille lastiks oli puit, uppus 24m sügavusele, ahter ja vöör on endiselt terviklik ja puutumata, kuid laeva keskkosa on parasjagu kahjustunud . Laeva mootoriruum , mis asub 13m sügavusel, pakub lihtsat ja suurepärast vaadet .
Samuti on võimalus avastada ja uurida mitmetasandilisi ruume ja vahekäike, kus elavad kaheksajalg ja hiiglaslik mureeni angerjas. Vibu kujuline mast ulatub horisontaalselt läbi paadi ning on heaks kohaks, kust otsida skorpionkalu (scorpionfish’e), mudilasi ning nudibranche (ilma koorikuta/kestata mollusk). Sukeldumise lõpetuseks sobib, kui ronida põhimasti tippu, 4m kõrgusele ning teostada seal oma ohutuspeatus.

Carnatic on Punase Mere üks vanimaid vrakke ning on paljude sukeldujate lemmikuks Abu Nuhas. Carnatic põrkas riffiga kokku 12.09.1869, lastiks kuld, vein ja puuvill. Kaubalaev murdus kaheks ning mõlemad pooled uppusid 24m sügavusele. Lastiks olnud kuld suudeti kaks kuud hiljem päästa ühe teise Brittide laeva poolt.
Nüüd, poolteist sajandit hiljem, see 90m pikkune vrakk lebab pakpoordis ning on märkimisväärselt heas seisundis. Laeva puidust põrand on mädanenud ning nähtavale on tulnud sisemised rauast „roided“, jättes mulje, justkui ollakse eelajaloolise hiiglasliku vaala kõhus. Sukelduda saab terve laeva pikkuses, kus on võimalik ka näha sweeper’eid, glassfish’e ja batfish’e.
Laeva raam on kaetud pehmete korallide ning hydroididega ning on koduks nudibranch’idele nagu nt Chromodoris quadricolor ja Phylidiella pustulosa. Sealt läbi ujudes tuleb olla ettevaatlik kuna laeva põrandale on jäänud katkiste veinipudelite klaasikillud.

Chrisoula K oli 98m pikkune Kreeka päritolu transpordilaev, mis uppus 31.08.1981, lastiks põrandaplaadid. Laev lebab ahtril ja propelleril 26m sügavusel ning laeva vöör on madalas vees, kõigest 3m sügavusel. Vrakk pakub küllaldaselt läbiujumise võimalusi ja sukeldumisi. Tähelepanelik tuleb olla arvukate takistustega nagu nt langenud palgid ja postid. Laeva pealisehitus on praeguseks kaetud korallidega ning on koduks flatworms’idele (sileuss), lionfish’idele (tiibkala). Arabian Picasso triggerfish’idele ning clown sand wrasse’dele. Aeg-ajalt ujuvad siit mööda ka delfiinid.

Kimmon M asub Punase Mere vrakkidest kõige sügavamal, ahter asub 32m sügavusel, vöör asub 15m sügavusel. 120m pikkune kaubalaev uppus 1978, lastiks läätsed. Pärast põhja vajumist, suudeti suurem osa lastist ja laeva mootor päästa. Vrakk on kodus mitmetele erinevatele pipefish’i liikidele.
Safari viimasel päeval jõuab teha 2 sukeldumist.
Võimalikud muudatused marsruudis tehakse vaid teie heaolu ja ohutust silmas pidades.

Pärastlõunaseks ajaks jõuame Hurghada sadamasse, siin veedame oma viimase öö sellele safaril. Soovijatel võimalik minna tutvuma linnaga, ühine pidulik õhtusöök lõpetab meie safari.
Järgmisel hommikul kolime laevast välja, laseme ennast sõidutada lennujaama ja lendame tagasi külma ja vihmasesse Eestisse, aga meil on päikeses täislaetud akud, mis aitavad meil kodumaa heitliku talve üle elada, et kevadel uuesti Egiptusesse lennata.

Safari hind 1290,00€.

Selle raha eest saad:
Lennupiletid Tallinn – Hurghada 26.11.2017 Hurghada – Tallinn: 03.12.2017.
Kõik kohapealsed transfeerid
Koha safarilaevas – luksuslik Galaxy
Majutamine kahestes kajutites (7 ööd), kõigis dušš ja wc.
Sööki (3 x päevas) ja jooki ( karastusjoogid, kohv ja tee) muidugi õlu.
Sukeldumised 3-4 korda päevas (välja arvatud esimesel ja viimasel päeval)
Balloon ja raskusvöö
Nitrox
Levi piirkonnas laeva WiFI

Lisadena:
Egiptuse viisa
Laevameeskonnale annetus ~40€
Varustuse kaasalaenutamine: info@maremark.ee
Varustuse rent nädalaks 50.00 €, kompuutrid ja lambid lisatasu eest.
Algkursuse avavesi tasuta!
AOWD või Universal Diver kursus 125,00 €
AD Universal Diver 170, 00€
Nitroxi koolitus 60,00 €
Deep diveri koolitus 90,00 €
Registreerumine: koha laevas tagab kiire registreerumine, registreeri ennast: info@maremark.ee
Registreerimisel ootame järgmist infot: nimi, isikukood, sinu sukeldumistase.
Registreerumisel kontrolli kindlasti oma passi kehtivust, pass peab kehtima vähemalt 6 kuud pärast Eestisse tagasijõudmist.
Lisainformatsioon e-maililt: info@maremark.ee või helistades telefonil 53001229

Kaasa tuleb instruktor Tago Moldau